Bij een nieuw bedrijf wilt u graag weten hoe wij werken. Heel logisch! Daarom hebben wij de meest voorkomende vragen over Vlijtig Liesje Thuishulp voor u op een rij gezet.

Heeft u nog verdere vragen? Wij horen graag van u!

 

  • Hoe kan ik me aanmelden?

    U kunt zich op meerdere manieren aanmelden bij Vlijtig Liesje Thuishulp.

    U kunt zich telefonisch aanmelden van maandag t/m vrijdag via telefoonnummer 078-6185571.

    U kunt gebruik maken van het aanmeldformulier op deze site. Wij zullen dan contact met u opnemen

  • Hoe meld ik me aan met een WMO indicatie?

    Wanneer u een WMO-indicatie hebt aangevraagd bij de Sociale Dienst Drechtsteden en hebt vernomen dat u deze krijgt toegekend, kunt u contact met ons opnemen. Wij zullen dan een afspraak met u maken om het ondersteuningsplan op te maken.

    Wanneer deze door de Sociale Dienst Drechtsteden is verwerkt, kan worden gestart met de hulpverlening.

    Contact opnemen kan per telefoon op nummer 078-6185571. Wij zijn tussen 8.30 uur en 16.30 uur bereikbaar van maandag tot en met vrijdag.

  • Betaal ik inschrijfkosten?

    Nee, bij ons betaalt u geen inschrijfkosten.

  • Wat is het werkgebied van Vlijtig Liesje Thuishulp?

    Vlijtig Liesje Thuishulp is actief in de Drechtsteden, Ridderkerk en Barendrecht. Woont u buiten deze regio, maar bent u wel op zoek naar een goede thuishulp. Neem contact met ons op via telefoonnummer 078-6185571 en kijk wat wij voor u kunnen betekenen.

    Heeft u een WMO-indicatie? Dan kunt u deze alleen door ons laten uitvoeren als u in de Drechtsteden woont. Daarbuiten is dit nog geen mogelijkheid.

  • Ik wil hulp voor een korte periode, kan dat?

    Het is mogelijk om voor een kortere periode een huishoudelijke hulp aan te vragen. Bijvoorbeeld als u even niet zo goed uit de voeten kunt of een periode wat hulp kunt gebruiken. Neem contact met ons op om uw wensen met ons te bespreken. Dan kijken wij hoe we u van dienst kunnen zijn.

     

  • Kan ik hulp krijgen met mijn PGB?

    U kunt ook met uw PGB bij ons terecht. Iedere periode krijgt u van ons een factuur voor uw administratie.

  • Wat moet ik in huis hebben?

    Voor onze huishoudelijke hulpen is het van belang dat u de schoonmaakbenodigdheden in huis hebt. Voor de veiligheid van de huishoudelijke hulp is het belangrijk dat de materialen goed bruikbaar en veilig zijn.

  • Wat is de regeling dienstverlening aan huis?

    Alle hulpen van Vlijtig Liesje Thuishulp werken via de regeling ‘Dienstverlening aan huis. Via deze regeling is het makkelijker voor huishoudelijke hulpen om te voldoen aan hun belastingplicht. Voor meer informatie over deze regeling kunt u hier terecht.

     

     

  • De huishoudelijke hulp voldoet niet aan de verwachting, wat zijn de mogelijkheden?

    Wanneer u niet geheel tevreden bent over de huishoudelijke hulp kunt u dit aan ons laten weten. Afhankelijk van de reden hiervan zullen we of met de hulp in gesprek gaan of op zoek gaan naar een andere hulp.

     

    Om te voorkomen dat u niet tevreden bent over de hulp, zullen wij 4 weken na aanvang van de huishoudelijke hulp contact met u opnemen voor een korte evaluatie. Zo worden problemen voorkomen en waar nodig verholpen.

  • Hoe geef ik door dat ik geen hulp wil?

    Wanneer u geen gebruik wenst te maken van de diensten van de huishoudelijke hulp dient u dit tenminste 48 uur van tevoren door te geven. Wanneer u dit niet doet zullen wij de geplande uren in rekening brengen.

     

  • Ik wil de huishoudelijke hulp opzeggen

    Wanneer u de hulp wilt opzeggen laat u ons dit weten. Het opzegtermijn bedraagt 4 weken.

  • Welke betaalmogelijkheden zijn er?

    ]U kunt bij ons op 2 manieren uw factuur voldoen.

     

    1. Door middel van een overboeking op het op de factuur vermelde IBAN nummer

     

    2. Door middel van een automatische incasso. Via een doorlopende machtiging geeft u ons toestemming het openstaande bedrag van uw rekening af te schrijven.

     

    Hier kunt u de doorlopende machtiging downloaden. Vult u deze in en stuur deze retour naar adres: Kamerlingh Onnesweg 57, 3316 GK Dordrecht

     

  • Ik wil een klacht indienen

    Er is iets niet naar wens verlopen, erg vervelend! Zoals iedereen doen we ons best, maar waar gewerkt wordt gaan wel eens dingen mis.

    Wilt u een klacht indienen? Neemt u dan contact met ons op. Wij zullen uw klacht in behandeling nemen en proberen deze samen tot een goede oplossing te komen.

    Bent u van mening dat wij uw klacht niet goed op hebben gelost? Dan zijn wij aangesloten bij Klachtenportaal Zorg. Zij kunnen u onafhankelijk bijstaan bij de behandeling van uw klacht.